Eső, eső, saslik, tarhonyás hús, vlog

Végre hétvége, jupppiiiii ♥
Igaz rövid hét volt, de attól még lassan telnek a napok. Minden nap eső, szar idő, nagyon lehúzta a kedvünket és fáradtabbak is voltunk a kelleténél :(


De hétvégeee és ilyenkor mindig öröm, amikor arra kelek, hogy Gergő mellettem fekszik és együtt lustizunk még egy kicsit :) felbecsülhetetlen *.*
Számomra a hét sok gépezéssel telt, mert kutakodok, hogyan is induljak neki a vlogozásnak (videó blog). Igaz az intrók nem egyszerűek, mert találtam egy nagyon jó programot, igaz fizetős, havonta 1200Ft lenne, nagyon jó effectek meg minden megvan benne, és volt 7 nap ingyenes verzió kipróbálásra, DE...
sajnos nem lehet a kész videót a számitógépre lementeni, úgyhogy vagy kiirom DVD-re, vagy megosztom, de a lényeg, hogy sehogyan nem tudom a gépre menteni. Úgyhogy én kis informatikus feleség, fogtam kiirtam DVD-re és úgy másoltam fel a gépre. Na igen ám, de eszméletlen rossz minőségben irta meg a DVD-t is! Úgyhogy ez lett az eredmény:

Katasztrófa!!!!!
Úgyhogy jött a következő ötlet, mi lenne ha PowerPoint-al készitenék intrót?!
Igen ám, de az istennek sem tudtam videóként elmenteni :( 2007-es Office csomagom van, ami képtelen videóként menteni úgyhogy 2 óra munkám a kukába! Aztán kiderült, hogy viszont a 2013-as Office letölthető próbaverzióba, úgyhogy a gépemre már letöltöttem a Windows weboldalról, de mielőtt felteszem ki kell takaritani a gépet is, aminek nekiálltam, de az ég adta világon minden van rajta, úgyhogy ez nem is lesz olyan kevés idő :(
szerencsére a PowerPoint munkámat elmentettem, úgyhogy bizom benne, hogy képes leszek az újjal befejezni :) mivel a képeket elmentette a gép, igy tudtam egy gyengébb, de ha minden kötél szakad intrót öszehozni :D ime:


Aztán jött a dilemma, mégis mivel vegyük fel a videókat...egész héten Gergővel vaciláltunk, őrlődtünk, videókat nézegettünk, mit ajánlanak hozzá. Végül is egy jó kis fényképezőgép mellett döntöttünk, amit ma meg is rendeltünk. Úgyhogy várom, hogy jövő héten meghozzák :) izgatottak vagyunk nagyon! Igaz, idő mire egy komoly gép kezelését az ember megtanulja, illetve még kutatom a videószerkesztő programot is, mert eddig nem találtam a MovieMaker-nél jobbat! Igaz annyira nem is akarom effect-el telerakni a videót. Egy szó, mint száz, majd meglátjuk!
Sok utánajárással jár ez az egész, de ha csináljuk akkor már rendesen!! :)
Remélem szeretitek majd! :)

Témákban a következőkre gondoltam:
- DIY videók (Do It Yourself-Csináld Magad) - különböző diszek, tárgyak, hasznos ötletek
- Food - minden ami étel, receptekkel, ötletekkel
- New Place - ha járunk valami új helyen, minden ami szép
- Challenge - mindeféle kihivások, ittkint ezek nagy sikert aratnak, igaz van bolondabbnál     bolondabb, azért megpóbálkozunk párral :D

Biztosan lesz majd még ötlet, de egyenlőre ezek a tervek, majd meglátjuk a kivitelezésük hogyan sikerül :D

Nos, de ha már hétvége akkor finomságok is legyenek:

Mivel nem fogyasztok krumplit, tésztát és nagyon minimális mennyiségben eszem lisztet és cukrot én egy kis Csirke saslikot készitettem magamnak, kevert salátával! Isteni, nagyon imádom!
Ilyen lett :P
Az egyedüli zacskós saláta amit szeretek! Amikor én teszek bele répát és káposztát az nem jó! :D
Pácolt (egyéni), kockázott csirkemell, bacon és kalifoniai paprika saslikra tűzve.
Olivaolajon, forró serpenyőben aranybarnára piritom!
(mielőtt kész, szoktam a serpenyőre egy fedőt tenni, kb. 5percre, hogy biztosan átpárolódjon)
Salátára öntetet készitek. Pontos mennyiséget nem tudok irni az arányok a következők, ahogy én szeretem:
1 teáskanál majonéz, 1 teáskanál tejföl, 1 csipet petrezselyem, 1 csipet bors,
egy csipet foghagymapor, pici só (izlés szerint), 1 teáskanál oliva olaj.
Nekem ez a kedvencem, mindenféle húshoz és halhoz illik! Lehet még kaporral gazdagitani!
Salit alaposan összekeverem és tányérra halmozom.
Saslikot izlés szerint ráteszem! :)

 Gergőnek Bácskai Tarhonyás Hús készült!
Ilyen, kis mini tarhonyát kaptunk a piacon, annyira örültem neki! Gergő nagyon szereti!
Kifőlve akkora, mint az otthoni száraz! :D
Olajon alaposan megpiritjuk a tarhonyát.
Pörköltet készitünk.
(Hagymát olajon piritjuk, fűszerezzük: só, bors, fűszerpaprika, kömény, babérlevél,
felöntjük vizzel, hogy ellepje, majd hozzáadjuk a kockázott paprikát (1 db) paradicsomot (1 db),
a sertéshúst (karajt használtam, kb 0,5 kg-ot) és félkészre főzzük.
Amikor a husi jó, hozzáadjuk a forró, piritott tarhonyát és várunk amig elkezd forrni.
Alufóliával lefedjük, nagyon alaposan körbenyomkodva a széleket, mert könnyen kifolyhat és
előmelegitett (200°C) sütőben, körülbelül 45 perc alatt készre pároljuk együtt az egészet-ezért is Bácskai!)
Az alapanyagokkal diszitve tálaljuk!

Magyar paprika a piacon! :) Szép kis cimerrel, jó áron! :D nem tudom milyen lehet, mivel én hoztam magammal jó kis házit, nem fogok egy darabig venni! :)

 A héten történt valami velem, amit eddigi életem során még nem tapasztaltam! :)
Elállitottam valaki lélegzetét a főztömmel! :)
Persze, mindenki kóstolta már és mindig megkapom, hogy milyen finom, na de ez egészen más volt! :) Az angol tanárunknak eddig is izlett amit csináltam: gyümölcskenyér muffin, Gundel palacsinta, lángos (egyik nagy kedvence lett). De most egy különleges családi receptet készitettem el, igaz, saját mennyiségekkel, mivel az ittkinti dolgokkal máshogy áll össze :)
 Gesztenyetorta!! ♥
Nagyon nehezen sikerült gesztenyét szereznünk és azt is ilyen konzerv verzióban!
Csak maga a gesztenye pépesitve, vizzel keverve! Nagyon sűrű, löncshús állagához tudnám a legjobban hasonlitani! Az ize sült gesztenye! :D
Úgyhogy ezt szépen összemixeltem porcukorral, tejszinnel, rum- és vanilia aromával! Húú valami eszméletlenül jó lett, kenhető, nagyon finom!
 A sütihez viszont hig volt, úgyhogy a jó kis állatkás kekszemet összedaráltam és összekevertem a gesztenyekrémemmel, adtam egy kis olvasztott vajat és még egy kevés rum aromát hozzá!
A puding szerencsére könnyű eset, mert csak ki kell keverni hideg tejjel, mint otthon az Aranka krém, de ez nem olyan szemcsés! :) 2 dobozzal készitettem körülbelül 0,5 liter tejjel.
Utána felvertem kb. 0,5 liter, nagy zsirtartalmú tejszint és a pudinggal kikeverjük! Nagyon könnyű és habos krém lesz belőle!Az eredeti receptben a babapiskótát kávés tejbe mártjuk, mint a Tiramisunál, vagy ha valaki nem szereti a kávét rakhatja rumos tejbe is! Nálunk Gergő miatt igy kell! :)
 Viszont én sütöttem 3 tojásos piskótalapot és ezzel rétegeztem.
Rétegek a következők:
1) darált kekszes, gesztenyés alap
2) pudingos krém fele
3) mártott babapiskóta / piskótalap
4) krém másik fele
(5. rétegnek tehetünk tejszinhabot is, de szerintem bőven elég a krémmel! :)

Diszithetjük csodás eperrel, vagy akármilyen gyümivel ami éppen van otthon!
!!!!!!!!!!!!VIGYÁZAT!!!!!!!!!!!
nagyon laktató, de soha nem elég belőle!!! :) ha gondoljátok és szeretnétek az eredeti receptet nyugodtan irjatok, vagy jelezzétek valamilyen módon, szivesen megosztom! :)    

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések