Csőben sült karfiol - Glutén mentes!!!

Szeretem a karfiolt, szeretem a sajtot és szeretem a Besamel mártást! Az egyik kedvenc köretem!
Lehet enni húsok és halak mellé de önmagában is teljes értékű fogás!
Lassan, már 1 hónapja kezdtem el nagyon tudatosan étkezni, de eddig csak saláta hús kombinációval és a lehető legkevesebb cukor és liszt bevitelével próbálkoztam!
Viszont vannak ételek és sütemények amik nagyon hiányoznak, ezért jött az ötlet, hogy helyettesitsünk! Elkezdtem kutakodni és nagyon sok cikkben találkoztam a glutén mentes alapanyagokkal! Több bejegyzést is olvastam, miszerint aki áttért a gluténmentes étkezésre nagyon hamar elkezdte érezni a változást és adott le folyamatosan a súlyából! A linkre kattintva olvashattok néhány érdekességet is: http://noihirek.hu/cikk/egeszseg_szepseg/a_glutenmentes_dieta_elonyei
És miért is ne próbálhatnám ki ezt a tipusát is a diétának?! Amúgy sem vagyok édesszájú, nem eszem kenyeret sem egy ideje és előtte sem volt létszükséglet nálam! De ha ezzel a módszerrel lehet fogyasztani belőlük, akkor néha-néha belefér!
Ezzel a módszerrel készül a Dubarry csirke / borda is. A különbség mindössze annyi, hogy natúr sülthús szelet kerül a karfiol alá, rá a besamel és a sajt és együtt piritjuk! Burgonyapürével vagy rizzsel fogyasztjuk!
De most jöjjön a recept!
A karfiolt ngyobb darabokra szedem és sós vizben puhára főzöm.
Egy tepsit kikenek oliva olajjal és elrendezem kissebb halmokban
a karfiolrózsákat.

Hozzávalók a besamel mártáshoz:

3 teáskanál vaj
2 evőkanál barna rizsliszt
1 bögre tej ( körülbelül 2,5 dl )
1-1 csipet só, fekete bors és őrölt szerecsen dió

Fél kg karfiol
 


A vajat szószos serpenyőben megolvasztom.
Hozzáadom a lisztet és alaposan elkeverem, 1 percig piritom!
Hozzáadom a tejet és csomómetesre keverem (habverővel egyszerűbb),
újraforrástól számitva pár percig még hevitem, amig a megfelelő sűrűséget eléri!
Bevonóképesnek kell lennie, hogy ne folyjon szét!
Hozzáadom a fűszereket!
A kis halmokat alaposan bevonom.
A már bevont karfiolok!
Megszórjuk reszelt sajttal és kis vajdarbkákat dobálok rá!
Az eredeti receptben meg kell szórni zsemlemorzsával a sajt tetejét és úgy rá a vajat,
de mivel gluténmentes változatot készitettem nem használtam!
A sütőt grillfokozatra állitom és aranybarnára sütöm. Körülbelül 15-20 perc!

 Jó étvágyat!! :)

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések