Fokhagymás sült tarja és házi izes zsir...

Ez egy valóban magyar különlegesség. Két ételt is készitek egyszerre ezen a bejegyzésen belül!
A foghagymás tarja, párom egyik kedvence. Végtelenül egyszerű, de nagyon kiadós és laktató. Mindig úgy készitek, hogy 2-3 napra is elegendő legyen. Kevés hozzávalóból, valami nagyot! :)
De az egyiket mondhatjuk igazi 'sörkorcsolyának' is!
Sok magyar kocsmában és szórakozóhelyen találkoztam a zsiros kenyérrel. Ha az ember túl sok alkoholt fogyasztott, igazán jól tud esni egy szelet zsiros deszka!
Emlékszem amikor kocsbában dolgoztam egy kis ideig, nagyon nagy sikere volt a házi sülthús zsiros kenyérnek. Mindig lila hagymával készitettük és volt, hogy 4-5 kenyér is elfogyott egy pár óra alatt, amikor a népek belelendültek. Főként fiatal vendégeink voltak és jó volt látni, hogy azért a hagyományok sok helyen megmaradtak! :)
Én jelen esetben az angol tanárunknak készitettem, mivel újságoltuk, hogy milyen finom is tud lenni!
Hát 6-7 szeletet megevett, úgyhogy azt hiszem sikere volt! :)
Viszont most jöjjenek a hozzávalók és a recept!


Hozzávalók:

1,5-2 kg tarja / comb (csontos vagy filézett az tőled függ)
1 teljes fej fokhagyma
só, bors

400 gr sertészsir
kenyér
lilahagyma
fűszerpaprika

A húsokat alaposan átmosom és tepsibe fektetem, hogy ne fedjék egymást!




A fokhagymát összepürésitjük.
Reszelve és zúzva is tökéletes!
Rákenjük egyenletesen a húsokra.
Izlés szerint sózzuk és borsozzuk!
Alufóliával alaposan lefedem a tepsit!
 A sütőt előmelegitem 200°C-ra és 2 órán keresztül omlósra sütöm!


Az idő lejárta után megnézem, hogy a hús teljesen puha-e és visszateszem a sütőbe, hogy szép aranybarna piruljon!
Ha elkészült, rákockázom a zsirt és hagyom egy kicsit hűlni!
Egy műanyag tálkába (amit nem sajnálok - nem szeretem elmosni a zsir után, inkább kidobom) csipegetek a sült húsból és ráöntöm a még olvadt zsirt!
Hagyom kihűlni és hűtőben tárolom!
Kenyérre kenve kinálom, fűszerpaprikával és vékonyra szelt lila hagymával!
A sült húst petrezselymes burgonyával tálaltam.
(Oliva olaj, petrezselyem és só. Ebbe az elegybe forgatom a főtt burgonyát.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések