Kifli sütés otthon?!

Innentől csak igy!!
Nagyon finom, könnyű és meglepően egyszerű recept!
Akinek van ideje készitse el, megéri! :) Garantáltan tartósitószer és izfokozó mentes!
Otthon soha nem tudtam jó kelt tésztát késziteni, valószinű a türelem volt a probléma...nagyon nem szerettem kézzel gyúrni! :D most, hogy sikerült egy jó kis mixert venni azóta minden tésztát ezzel készitek mivel tökéletesen bedagasztja helyettem!
De nem is húzom az időt, jöjjön a recept!

Hozzávalók:


5 dkg friss élesztő / 1,5 cs. aktiv száraz
100 ml tej
1 kk cukor
1 kk liszt

90 dkg liszt
500 ml tej
1 tk só
10 dkg vaj



Szezámmag, egész / őrölt kömény, nagyszemű só, mák...vagy amit szeretnétek a tetejére!


A tejet kézmelegre hevitjük, hozzáadjuk az élesztőt, a cukrot és a lisztet.
Meleg helyen felfuttatjuk!
Ilyen csodálatos lesz körülbelül 10 perc után.
A lisztet beletesszük a keverőtálba.
Hozzáadjuk a sót.
A vajat egy külön kistálban melegitjük!
Tetővel tettem a mikróba, igy nem robbant szét és 30 másodperc alatt folyékony lett!
Hozzáadjuk a liszthez a vajat, az élesztős elegyet és folyamatosan öntöm hozzá a tejet!
A tészta egy kicsit ragacsos lesz!
Egy kevés liszt segitségével nagy gombóccá formáljuk és meghintjük a tetejét liszttel.
Lefedjük fóliával és meleg helyen hagyjuk legalább egy órát kelni.
A lényeg, hogy a duplájára keljen!
Hatalmas és könnyű!
Lisztezett felületen 12 részre osztom, kis gombócokat formázok és nyújtom.

 Készitettem egy videót nektek a formázásról, mert leirni nehéz lenne! :)

Sütőpapirral boritott tepsire fektetjük a kis kifliket egymástól aránylag távol!
Meleg tejjel kenjük őket le!
Az adag felét szezámmaggal szórtam meg, a másik felét natúran hagytam.


 A sütőt előmelegitjük 180° C-ra, de a kifliket 30 percig hagyjuk még pihenni a sütés előtt.
15-20 perc alatt aranybarnára sütjük őket!

Natúr kiflik sülve.
Szezámos kiflik.
Szép nagyok lettek!
Az illatuk, valami mennyei!
Ruhával letakart tálcára tettem őket hűlni!
Ha kihűlt zárható zacskóba pakolom.
Kettévágtam két darabot, hogy lássátok, tökéletesen átsült!
Nagyon puha és könnyű!
Megkentem vajjal, egy csipet só és paprikát vágtam bele! Hmm...gyermekkori szép emlékek!!
Édesanyám hozott nekünk mindig a játszótérre, annyira elfoglalt - homokvárat épitő kis emberek voltunk, hogy elfelejtettünk hazamenni enni! :) ♥
Természetesen az én Zakuszkám sem maradhatott ki a sorból!
Egy egészen új izorgia! :)

 Remélem kedvet kaptok, azt hiszem nálunk sűrűn fog készülni! Lekvárral, mézzel, szendvicsként, zakuszkával, vaj-paprika kombóval. Ki, hogy szereti!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések