Zabpelyhes-cseresznyés csoda

Volt a hűtőnkben egy kevés cseresznye és kutatgattam receptek után az interneten, de nem leltem rá  az igazán nekem való finomságra! Jött az ötlet, hogy készitettem múltkor nagyon finom csokis-zabpehely kekszet és alapul kellene vennem a tésztát. Nos, jöjjön a kreativitás. Sok olyan receptet találtam, ami linzeres tésztával készül ezzel a módszerrel. Mivel mindketten szeretjük a zabpelyhet, ezért úgy gondoltam összehozok valamit! :) Megcsináltam először a cseresznyét, a Fekete Erdő torta egyik jól ismert rétege alapján, majd elkészitettem kissebb módositásokkal a tésztát!
Nagyon izlett mindkettőnknek, mivel nem túl édes és nagyon gyümölcsös! :)

Hozzávalók:

30 dkg zabpehely
15 dkg liszt
10 dkg cukor
25 dkg vaj
1 kiskanál sütőpor
1 teáskanál vanilia aroma

2 dl viz
1 lime reszelt héja
1 kiskanál fahéj
2 evőkanál keményitő
10-15 dkg cukor - ki hogy szereti
1 kiskanál fahéj


Először a meggyes tölteléket készitjük el!
Beletesszük egy lábasba a vizet, a cukrot, a fahéjat és a lime reszelt héját.
Hozzáadjuk a 2 kanál keményitőt és közepes hőfokon felforraljuk, amig kocsonyás állaga lesz.
Közben előkészitem a cseresznyéket - mosom és magozom őket.
Mikor a szirupunk besűrűsödött beletesszük a cseresznyéket, összeforgatjuk és kihűtjük.
A vajat már korábban elővettem, hogy szobahőmérsékletű legyen.
Cukorból adhatunk hozzá többet is, én 10 dkg-nak megfelelő mennyiséget használtam.
Kimérem a vanilia aromát is.
A cukrot az aromával és a vajjal keverőtálba teszem és habosra keverem őket!
Kimérem a zabpelyhet....
...a lisztet...
...és a sütőport...
...majd a vajas masszához adom őket és kézzel keverem ki, mert a mixer szétszórja a lisztet!
Nagyon egyszerű és gyorsan el lehet dolgozni!
Befújom a tortaformát - lisztes sütőspray-t használtam, de tökéletesen megfelel a vaj is!
Beleteszem a fél adag tésztát és ellapogatom. Elég ragacsos massza.
A szószból tettem félre a tálaláshoz,a cseresznyéket pedig a formába lapogatom!
A tészta másik felét 'rácsepegtetem' a tetejére, igy lesz olyan, mintha linzeres-morzsás süteményt készitenénk!
A sütőt előmelegitem 180°C-ra és 30 perc alatt készre sütöm az édességemet! A lényeg, hogy a teteje szépen megpiruljon és ropogós legyen! Nem lesz túl száraz tésztájú sütemény, de talán ezért is izlett mindkettőnknek annyira! :)
Ime az elkészült teljes sütemény! Egy kicsit rusztikus! :)
Ez pedig a már tálalt szelet! Inycsiklandó, nagyon gyümölcsös és laktató! ♥
 Kérlek próbáljátok ki, érdemes! Nagyon finom és azt hiszem kijelenthetem, hogy az új kedvencem!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések