Borsos Tokány Sütőben Sült Burgonyával

Az eredeti receptùra szerint marhalàbszàrbòl kèszìtjük, de mivel Gergő nem szereti ezèrt sertès karajbòl sütöttem. A mennyisègeket grammra pontosan nem fogom tudni megmondani, csèszèvel mèrtem mindent. Egy csèsze 250 milliliternek felel meg. 

Hozzàvalòk:

1 csèsze kockàzott vöröshagyma
3 csèsze ceruza vastagsàgùra felszelt sertès karaj (aki szereti a marhahùst, azzal is kèszitheti, a pàrolàsi idő jelentősen hosszabb lesz)
1 közepes konzerv paradicsompürè (3/4 csèsze)
Körülbelül 3 csèsze vìz - folyamatosan pòtoltam amig pàroltam
3/4 csèsze fehèrbor
Fűszerek, 1-1 csipet mindegyikből: sò, kömèny, fokhagymapor
Fekete bors - körülbelül 3 csipettel tettem bele, ettől lett pikàns, enyhèn csìpős

Nálam ilyen volt egy csésze, egy kicsit púpozva.
Kevés oliva olajon, csipet sóval üvegesre piritom a hagymát, majd fűszerezem.
Borsot már most is tettem bele, de később még adtam hozzá, igy lett 3 csipet öszesen.
Hozzáöntöm a sertéshúst és megvárom amig kifehéredik.
Ekkor fokozatosan öntök hozzá vizet, igy párolom. Arra figyeljünk, hogy soha ne essünk túlzásba, mert nagyon sok lesz a szaft! Körülbelül 30 perc alatt megpuhult a hús.
Eközben egy kerámia tálba tettem a kockázott újburgonyát és oliva olajjal és sóval forgattam össze.
Alufóliával lefedve 200°C-on pároltam 45 percet, majd piritottam körülbelül 15 percet.
Amikor a hús hamarosan elkészül, figyeljünk, hogy a vizet teljesen pároljuk el alóla.
Amikor a hús megpuhult, hozzáadom a paradicsompürét és piritom őket együtt.
Körülbelül 6-7 perc.
Hozzáadom a fehérbort, plusz ugyan annyi vizet és párolom legalább 15-20 percet.
Itt kóstoltam és adtam hozzá még borsot.
A sütőben sült bogonyával és egy kevés petrezselyem zölddel tálaltam!

 Jó étvágyat!!!!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések