Házi májkrém

A nagymamám készitette először és nagyon megszerettük. Krémes és nagyon finom. Semmi tartósitószer! Az eredeti recept kacsazsirral készül, édesanyám disznózsirral késziti én most teszteltem kókuszolajjal. Kicsit keményebb. mint a zsirral készült de az ize ugyan olyan finom!
"Ahány ház, annyi szokás" - tartja a mondás! :)

Hozzávalók:

30 dkg csirkemáj
1 fej hagyma (nekem lila volt itthon)
1 nagy csipet petrezselyem
4-5 evőkanál kókuszolaj / zsir
só, fekete bors, fokhagymapor, majoranna - izlés szerint adagoljuk, általában 1-1 csipet mindegyikből

Először is a hagymát összevágom és kevés oliva olajon üvegesre piritom a fűszerekkel.
A májat lengyel boltban vásároltam, nagyon tiszta volt, úgyhogy csak átöblitettem és összekockáztam.
Beletettem az apritóba.
Hozzáöntöttem a hagymát és a petrezselymet és alaposan összepürésitettem.
Beleöntöttem egy lábosba és minimum 15 percig főztem.
Hozzáadom a kókuszolajat.
Amikor megolvadt, leveszem a tűzhelyről és hagyom hűlni.
Egy műanyag dobozba töltöm és ha teljesen kihűlt lefedve a hűtőbe teszem.
A kókuszolaj miatt sokkal keményebb, érdemes zsirral is kipróbálni.
Mivel kerülöm a kenyérféléket puffasztott rizsre kentem. Ebben a formájában glutén mentes!
Isteni piritóssal, friss kenyérrel és sok zöldséggel!

Jó étvágyat!!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések