Sertéskaraj parasztosan - első főzős vlog


Ime az első videóblogom. El sem tudom mondani mennyire boldog vagyok. Igaz, egy ideje már nem irtam, de annyi minden történt, hogy egyszerűen nem volt rá időm. Sikerült elrendezni a dolgokat a weboldallal is, ahol felkérést kaptam, úgyhogy szépen lassan haladok. Már elkészült a profilom is. Igazán izgatott vagyok. Nagyon jó érzés!
A videó blog angolul készült, mivel idekint szeretném megmutatni a magyar ételeket, de természetesen a blogokon mind magyar, mind angol nyelven látható lesz a recept! :)
Az eredeti receptben a burgonyát nyersen apró kockaként, bő olajban kell megsütni. Én viszont próbálom kerülni a bő olajban készült ételeket, ezért is választottam a főtt-sült módozatot!
Ime a recept. A burgonya mennyisége összesen 6 adagra elegendő, de a húst frissen sütöttem minden alkalommal.

Hozzávalók:

 2 szelet sertéskaraj / fő
4 evőkanál barna rizsliszt
0,5 kg kolozsvári szalonna
2 nagy fej hagyma
2 kg burgonya héjában főzve
Só, fekete bors, fokhagyma por, szerecsendió
Oliva olaj
1 nagy csipet petrezselyem a diszitéshez

Elkészités:

A burgonyát hámozom és kockákra vágom. A sütőt előmelegitem 200°C-ra.
A tepsibe oliva olajat öntök és eloszlatom. Beleteszem a burgonyát, majd jöhet a fűszerezés: sózom, borsozom és kevés szerecsendióval hintem meg. Alaposan összekeverjük! A sütőben aranybarnára sütjük, nálam ez körülbelül 45 percet vett igénybe! Az idő függ a sütő erősségétől!

A következő lépés a hús feldolgozása. Karajról lévén szó, nagyon hamar kiszárad, mivel zsir nem található a rostok között, éppen ezért mindig frissen sütöm. Újjnyi vastag szeleteket vágunk és húskloffolóval vagy kézzel egy kicsit lapitgatjuk. Sózzuk és borsozzuk, majd a rizslisztbe forgatjuk.
Teflon bevonatú serpenyőt a tűzhelyen hevitem és kevés oliva olajat csorgatok bele. A húsokat a forró serpenyőbe sorakoztatom és aranybarnára piritom.

Eközben a szalonnát körülbelül 1x1 centiméteres kockákra vágom. Használhatunk akár bacon-t is, de ezzel a remek kolozsvári szalonnával lesz igazán magyaros!

Ha a hús elkészült, kiszedem egy tálba / tányérra és félreteszem. A serpenyőbe most a kockázott szalonnát teszem és kisütöm. Nálam ez körülbelül 20-25 percet vett igénybe. Rengeteg zsir sült ki belőle mint azt a videóban is láthatjátok!

Amig a szalonna sül előkészitem a hagymát. Mivel mindennek idő kell mire megpirul ezért, hogy kihasználjam az időmet folyamatosan dolgoztam.Választhatjuk azt a megoldást is, hogy mindent előre kikészitünk, hámozunk, szeletelünk, vágunk. Ki hogyan késziti ezt rátok bizom! :)

Mikor a szalonna megsült és ropogós átöntöm egy kicsit serpenyőbe és félreteszem. A zsirban még jó ideig sistereg, úgyhogy vigyázzatok! Nagyon forró és tűzveszélyes! Olyan helyre tegyétek, ahonnan nem tudjátok leverni!

Most jöjjön a hagyma. A szalonnától nagyon kellemes ize lesz, úgyhogy mehet a serpenyőbe és egy kevés sóval és fokhagyma porral meghintve üvegesre piritom! Nagyon csinján bánjunk a fűszerekkel, főként a sóval hiszen a burgonyát is izesitettük a szalonna is tartalmaz bőven. Inkább kevesebbet és a végén pótolhatjuk még!

A burgonya ha megpirult, kivesszük a sütőből, ráöntjük a hagymát és a szalonnát, alaposan összeforgatjuk.

Tálaláskor a húst tányérra teszem és a tetejére halmozom a burgonyás keveréket! Meghintjük petrezselyemmel. Rakhatunk mellé paradicsomot, paprikát és lilahagymát is diszitésnek.

Nagyon laktató, megéri elkésziteni.

Remélem kedvet kaptok! Jó étvágyat! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések