Almás Palacsinta - Glutén mentes!!!

 
Mivel is lehet feldobni, az önmagában is finom palacsintát? Almával....
Gyermekkorunkhoz kapcsolódik ez a finomság, méghozzá a régi lakhelyünk egyik kedves szomszéd nénije készitette nekünk. Mindig ettünk nála valami újdonságot, amit aztán anyunak muszáj volt megcsinálnia otthon is! Ilyen például a tejfölös uborka saláta. De nem az amelyikre csak rátesszük a tejfölt és összekeverjük. Nem! Tejfölös-ecetes-cukros lében ázik az uborka. Azóta is igy készitem! Erről talán majd a későbbiekben készitek egy posztot! :)
De a lényeg, hogy akárhányszor készitek egy ilyen ételt, mindig rá gondolok. Sajnos már nincs köztünk. Ilyenkor az ember mindig rádöbben, mennyire múlandó is az élet. Sok embert veszitünk el egy élet alatt. Sokszor nem is értem, hogyan vagyunk képesek feldolgozni. 
Mostanság sokat kisérletezem ezzekkel a glutén mentes ételekkel, sokszor sikeresen, néha sikertelenül. Még jó, hogy kitartó vagyok! :) A főzelékeknél és sűritéseknél nagyon jól működik, de az édesség gyártás nagyon döcögős. Ilyenkor áldom a sorsot, hogy nem vagyok nagy édességfüggő.
Természetesen nem kell mindenkinek glutén mentes verziót készitenie, helyettesithető hagyományos búzaliszttel is! Plusz egy megjegyzés: a tésztában nincs cukor, mivel szerintem az alma önmagában is kellően édes illetve én nem eszem cukrot, de aki szeretne tegyen! Tálaláshoz viszont fahéjas cukrot kinálok, igy ez a másik ok, amiért felesleges a cukor! Én csak önmagában eszem, de ha valakinek kellene hozzá édes és nem eszik cukrot hozzám hasonlóan, akkor az édesitőt javaslom!
De most jöjjenek az alapanyagok.

Hozzávalók 5 közepes lepényhez:

1 közepes alma (nekem egy kásás és édes fajta volt)
1 csipet só
2 tojás
1 csipet fahéj
1 teáskanál vanilia aroma
0,5 csésze barna rizsliszt
3 evőkanál cukor
1 kiskanál fahéj
Az almát meghámozom és lereszelem. Hozzáadom a két tojást...
a csipet fahéjat, a sót és a vanilia aromát.
Majd fokozatosan hozzáadom a lisztet és simára keverem.
Amikor a serpenyő kellően forró teszek bele egy kis darab vajat és rögtön egy adag tésztát. Szétoszlatom, hogy egyenletes  vastagságú legyen mindenhol!
Körülbelül 2-3 percet sül mindkét oldala, ilyen csodálatos aranybarna lesz.
A cukrot és a fahéjat kikeverem és ezzel fogyasztjuk a palacsintát még melegen!
Ez pedig elvitelre készült! :)

 Jó étvágyat!! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések