Kukoricás pergős rizs

A tökéletes rizs nálam egy kényes kérdés, mivel soha nem tudtam rendesen elkésziteni. Úgy hiszem megvan mindenkinek az az étel amit nehezen készít el, Isten tudja miért. Az én esetemben biztos vagyok az okban, az elején megutáltam a készítését és valószínűleg ez hatott ki a későbbiekben is.
Mígnem tanultam egy tuti módszer: pároljuk sütőben.
Most ezt az egyszerű módszert szeretném bemutatni nektek. 

 

Hozzávalók körülbelül 4 személyre:

1,5 csésze rizs
3 csésze víz (mindig duplája a rizsnek)
1 csésze rizs
2 csipet só
2 evőkanál oliva olaj




A sütőt előmelegítem kb 180°C vagy  370° F-re. Az olajat felhevítem egy lábosban.
Hozzáadom a rizst.
Addig piritom amíg kifehéredik és kap egy kis színt. A különbség jól látható a két kép között :)
Hozzáöntöm a fagyasztott kukoricát, sózom és összekeverem.
Felöntöm a vízzel.
Megvárom amíg újraforr a víz és alufóliával lefedve teszem a sütőbe.
30 perc alatt készre párolom. Sütőből kivéve körülbelül 15 percet még pihentetem.
Tálaláshoz vizezett formába nyomkodtam és tányérra forditottam.

Jó étvágyat! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések