Vaniliás Keksztorta - Sütés Nélkül

Már jó ideje annak, hogy nem blogoltam. Több oka is van, de a lényeg, hogy próbálok újra visszazökkenni. Úgyhogy a mai recept egy nagyon különleges és isteni finom sütemény. Az interneten láttam az alap receptet, de természetesen mint mindig, ezt is tovább fejlesztettem a saját elképzelésem szerint. De akkor lássuk, hogy is készül.

Hozzávalók:

2 csomag vanilia puding
4 dl tej
5 evőkanál cukor
7 dl tejszin
1 vanilia rúd
1 csomag habfixáló
1 csomag mézes Graham keksz
3 dl tejszin
1 csésze étcsokoládé

A pudingot megfőzzük a 4 deciliter tejjel és az 5 evőkanál cukorral, majd félretesszük és teljesen kihűtjük. A nagyobb rész tejszint egy fazékba öntjük, a vanilia babot ketté vágjuk, a magokat kikaparjuk és a lábosba tesszük a rúddal együtt. Felforraljuk és kihűtjük. 30 percre még a fagyasztóba is teszem. Ha előző este készitjük el, akkor a hűtőben teljesen ki tud hűlni. Nagyon fontos, hogy hideg legyen. Kivesszük a rudat és robotgéppel elkezdjük felverni a tejszint. Amikor elkezd sűrűsödni hozzáadom a habfixálót, legvégül pedig a pudingot fokozatosan adagolva és alaposan elkeverjük.
Egy körülbelül 20x30 cm tálba teszek egy réteg kekszet, majd egy réteg krémet. Addig rétegezem amig a hozzávalók elfogynak (nekem 6 sor keksz és 5 sor krémem lett) és a legutolsó réteg keksz kell, hogy legyen. Amig a bevonót elkészitem, addig a hűtőbe teszem.


Most elkészitem a csokoládé ganache-t. A 3 dl tejszint felforralom, de figyelek, hogy ne forrjon. Egy hőálló tálba teszem a csokoládét és ráöntöm a tejszint, majd lefedem és hagyom 5 percig állni. Ha letelt az idő egy habverővel alaposan elkeverem. Hagyon körülbelül 10-15 percet pihenni, ha melegen öntöm rá akkor a tejszin megolvadhat. Lassan rácsorgatom a sütemény tetejére. Hűtőben 2-3 óra alatt a keksz megpuhul és fogyasztható az édességünk. Nagyon lágy igy szelni nehézkes, de az ize mennyei.



Jó étvágyat!!! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések