Házi Paradicsomszósz és Pita Pizza (3 változat)

Sajnos a mai rohanó világban hajlamosak vagyunk a kész ételeket, önteteket, szószokat vásárolni, melyek rengeteg tartósitószert és még ki tudja milyen káros anyagokat tartalmaznak. Igaz, hogy nekem nagyon sok időm van kisérletezgetni, de higyjétek el, sokszor nekem is fontos, hogy gyorsan elkészüljön egy-egy étel, illetve legyen tartalékban a hűtőben néhány szósz. Igy igyekszem mindig akkora adagot késziteni, melyből tudok egy befőttes üvegbe is tartalékolni. Nem szeretem a tartósitószereket, igy egyszerre nem készitek nagy mennyiségeket és dunsztolással próbálom eltarthatóvá tenni. Nos az egyik ilyen kedvencem a paradicsomszósz, melyet előszeretettel használok mindenhez. Még önmagában is eleszegetném :D egyszerűen imádom a paradicsomos ételeket. A legnagyobb kedvencem a lasagna, de egy ideig hanyagolom a szénhidrátokat amennyire lehet. Körülbelül 2 hónapja nagyon komoly változásokat vezettem be az életembe. Semmi cukor, semmi liszt, semmi édesség, szóval minden ami jó kiiktattam a konyhámból. Ennek különösebb oka nem volt, mint hogy szeretnék sokáig és egészségesen élni. A szervezetem már most teljesen más, eddig fúként húsokat salátával és párolt / grillezett zöldségekkel ettem, de most pár napja elkezdtem egy vegetáriánus étrendet. Heti 6 alkalommal súlyzókkal tornázon, néha igen megterhelő, de tele vagyok energiával. Igaz teljesen soha nem leszek vegetáriánus vagy vegán, mivel nagyon szeretem a húsféléket, különösképpen a halakat és a rákot, illetve a tejtermékeket. Ezek nélkül nem tudnék élni, ha választanom kellene, hogy hús vagy tejtermék, a tej győzne. Az egyedüli szénhidrát amit az elmúlt  hétben megengedtem heti 2 alkalommal az a tortilla és a pita volt. Ebből is jött az ötlet a következő finomságokhoz!
Azt hiszem megártott ez a hosszú szünet, mert most bombázlak titeket a sok változással! De nem is húzom az időt. Jöjjenek a receptek!

 Hozzávalók:

Házi paradicsomszósz

2 evőkanál oliva olaj
6 közepes Roma / Magyarországon szilva paradicsom 
1 konzerv kockázott konzerv paradicsom - só nélküli
2 teáskanál fokhagyma (reszelt)
só és bor izlés szerint
15 levél friss bazsalikom
2 kis konzerv paradicsompüré

Oliva olaj az oxigénmentesitéshez.
Pizzákhoz az alapanyagokat később láthatjátok!

 A szilva paradicsomokat alaposan megmossuk és kis kockákra vágjuk. A magokat eltávolithatjátok, de én pürésitettem a főzés után és teljesen más izhatást érhetem el, igy én benne hagytam. Szószfőző lábosba beleteszem a friss paradicsomokat, a fűszereket és a konzerv paradicsom levét. Amennyiben teljesen sima szószt szeretnétek adjátok hozzá az egész konzervet, de én szeretem érezni a darabokat! Forraljátok fel az egészet közepes lángon, nekem ez körülbelül 15 perc alatt megtörtént. Ezután konyhai robotgépbe teszem és jó alaposan összeturmixolom. Visszaöntöm a lábosba, hozzáadom a konzerv paradicsomot és még körülbelül 10 percig hagyom rotyogni kis lángon! Nagyon óvatosan mert nagyon fröcsög! Érdemes egy fedőt vagy fröccsenésgátlót használni.
 Amig a szósz rotyog 2 kis befőttes üveget nagyon alaposan elmosok forró szappanos vizben és teljesen szárazra törlöm! Ezekbe fogom a még forró szószt önteni. Elosztom a szószokat 2 felé (az egyikbe kevesebb van, mivel ezután már sütöttem is egy próbát!! :) ). A befőttes üveg teteje és a szósz között fennmaradó részt oliva olajjal kitöltöm, mivel nincs tartósitószer igy az oxigén miatt könnyedén megromolhat. (Igaz nálam nem áll sokáig a hűtőben egy szósz.) Szóval a lényeg, hogy amint az üvegekbe szedtem a szószt, azonnal megy rá az olaj és rögtön a tető is és fejjel lefelé forditom, majd konyharuhába tekerem és lassan hűtöm le. Én éjszakára hagytam, majd másnap reggel betettem a hűtőbe. Mindig ezt a mennziséget csinálom, nem szeretem sokáig tárolni őket. Ez a szósz tökéletes pizzákhoz de tésztákhoz a legjobb!! Most mutatok pár példát pizzára. Érdemes őket kipróbálni, nagy kedvenceink! :)

Egyszerű Vegetáriánus Pizza (természetesen adható hozzá bármilyen feltét!)
1 Pita
Házi paradicsomszósz
Reszelt Mozzarella sajt
Friss Mozarella sajt
Parmezán sajt
Kaliforniai paprika
Gomba
Paradicsom
Bazsalikom
Petrezselyem

 A pitát sütőlemezre teszem és alaposan megkenem a szósszal.
 Megszórom a reszelt mozzarellával.

 Rárakom a friss mozzarellát.
 Ráhalmozom a zöldégeket és megszóróm Parmezán sajttal.
 Előmelegitett 240-250°C / 470°F  sütőben rásütöm a feltéteket. Nekem körülbelül 20 perc. Sütés után frissen használom a petrezselymet és a bazsalikomot diszitésre!

Hús és Sajt Imádó (adható hozzá bármilyen feltét!)
1 Pita
Házi paradicsomszósz
1 csésze grillezett csirkemell ( csirkemellet kockáztam, sóztam, borsoztam és megszórtam Toszkán grillfűszerrel, majd nagyon forró serpenyőben hirtelen sütöttem)
1 csésze sült, csikozott bacon
Mozzarella és Provolone Sajt keverék
Colby és Monterey Jack Sajtkeverék (természetesen ezek is változtathatóak izléstől fúggően!)
Friss bazsalikom és petrezselyem 

 A pitát, mint az előzőben a sütőlemezre teszem, megkenem a szósszal, rá az összes sajt, csirkemell, bacon majd megszórom alaposan Parmezánnal. Az előzőnek megfelelően sütöm.

 Görög Vegetáriánus Pizza (az alapanyagok izléstől függően változtathatók!)
 1 Pita
Házi paradicsomszósz (1/4 csésze)
Friss (1/2 csésze) és reszelt Mozzarella (1 csésze)
Szeletelt Gomba (1/2 csésze)
Feta sajt (1/3 csésze)
Petzselyem és Bazsalikom

 Az alapanyagokat az előzőeknek megfelelően a pitára pakoljuk és sütjük.

 Jó étvágyat!

Kérdésekkel és észrevételekkel irjatok a következő lehetőségekre:
renataphoto16@gmail.com
Instagram: @renataphoto16

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések