Szupermagos Kenyér - glutén mentes


Sokszor próbáltam már házi kenyeret sütni, de valahogy soha nem volt az igazi. Vagy szalonnás lett, vagy nem dagadt meg úgy ahogy kellett volna. Viszont valamelyik nap találtam egy egyszerű és gyorsan elkészithető receptet. Az alapanyagokat variálhatjátok izlésetek szerint! Jöjjön a recept!

Elkészitési idő: 35-40 perc
Mennyiség: 6-8 szelet / adag
Sütési hőfok: 180°C / 355°F

Hozzávalók:
- 1 csésze / 100 gr zabliszt
-  2/3 csésze / 95 gr chia mag
- 1/2 csésze / 60 gr napraforgómag
- 1/2 csésze / 60 gr tökmag
- 20 gr hántolt kendermag
- 5 gr vöröshagyma por / granulátum
- 5 gr fokhagymapor / granulátum
- 1 teáskanál száritott oregánó
- só izlés szerint (én elhagytam, de hiányzott nagyon belőle)
- 1 csésze / 250 ml hideg viz




Minden alapanyagot kimérek (akár már a keverőtálba)....

a lisztet egy nagy tálba tettem, de legközelebb egy közepeset választok hiszen ez a tészta nem dagad meg...
hozzáöntöm a magokat...
elkeverem....
majd hozzáöntöm a vizet, alaposan összeforgatjuk és hagyjuk 10-15 percet állni. Ezen a ponton nagyon folyékony még, de a chia mag felszivja a nedvességet majd...
egy tepsit kibélelek sütőpapirral és a elkenjük rajta a tésztát - ez egy igen nehéz feladat, folyamatosan vizeztem a spatulát. Mikor már végeztem eszembe jutott, hogy ha teszek rá egy másik papirt lehet hogy egyszerűbb lett volna. A lényeg, hogy körülbelül 0,5 cm lett az enyém és igy akár kekszként is használhatjuk - igaz nem olyan kemény, de szárithajuk akár tovább a sütőben - de simithatjátok vastagabbra is.

Az előmelegitett sütőbe tesszük 20 percre. Ezután hűtsük ki teljesen és szeleteljük. Én 8 keskenyebb téglalapot vágtam, de lehet 6 felé is, mint egy toast kenyér. Zárható zacskóba tettem és hűtőben tárolom.



A következő két képen láthatjátok, hogyan tálaltam. A felső kettőn vegán avokádó krém, bébi rukkola saláta és lucerna csira, az alsó 2 két képen pedig padlizsán krém, petrezselyem és újhagyma. Természetesen izlésetek szerint fogyasszátok! :) A krémek egy külön bejegyzést kapnak majd!




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések