Zöldséges - Paradicsomos Rakott Penne - Glutén mentes!!!

 
A próbálkozásom, hogy valami igazán magyaros ételt töltsek fel az eredeti blogra egyenlőre kudarba fulladt :D mivel én nem eszem húst, igy magamnak nem tudok késziteni, a kedves párom pedig mindig valami mást szeretne enni. Mivel ide már régen irtam receptet, most ide töltöm fel ezt a zöldséges csodát. Aki eszik húst, annak is ajánlom mivel rendkivül finom és jó paradicsomos. Az előkészületek nem tartanak sokáig, inkább a főzési és sütési idő hosszabb. De nem is húzom az időt, jöjjön a recept!

Hozzávalók:

1 evőkanál oliva olaj
1 kis fej vöröshagyma
2 nagy gerezd fokhagyma
200 ml paradicsomszósz
1 (411 gr) konzerv hámozott - kockázott paradicsom
1 közepes konzerv paradicsompüré (28-30%)
4 darab fürtös paradicsom
3 evőkanál cukor
1 evőkanál száritott oregánó
1 evőkanál száritott bazsalikom
2 csipet só
2 csipet  bors
körülbelül 200 - 250 ml viz ( fokozatosan adagolom)
200 gr csiperke gomba (elhagyható vagy helyettesithető bármilyen zöldséggel)
1 csomag(340 gr)penne tészta(én barna rizs tésztát használok, de működik hagyományos tésztával is!)
 (opcionális, de én használtam vegán darálthúst is hozzá (kb.100 gr), igy aki szeretné adjon hozzá piritott marha / sertés darálthúst - ebben az esetben azt ajánlom, külön egy kevés olajon piritsátok, kevél sóval és borssal)

2 fázisú étel, az első a paradicsomszósz készitése, ami körülbelül egy óra kis lángon. A második a sütés, ami nálam körülbelül 50 perc volt.
Minden alapanyagot előkészitek, a vöröshagymát hámozom és apróra kockázom, a fokhagymát hámozom és lereszelem, a paradicsomot és gombát megmosom és kockázom.
Egy magasfalú lábosban elkezdjük piritani a vöröshagymát az oliva olajon, egy csipet sóval. Mikor üveges és puha hozzáadom fokhagymát és körülbelül 2 percig alacsony lángon piritom. Beleteszem a paradicsompürét, paradicsomszószt, a konzerv paradicsomot, a darabolt fürtös paradicsomokat, a fűszereket és a cukrot (először én 2 kanállal tettem, de a paradicsom miatt nekem kellett még egy) és 200 ml vizet. Megkeverem és félig lefedve alacsony lángon 45 percig főzzük. Körülbelül 15 percenként összekevertem és ellenőriztem, hogy ne égjen le. Az idő leteltével kóstolom, még öntöttem bele vizet - mivel a tésztát nem főzöm külön, hozzáadtam a gombát és a vegán húst - adjátok hozzá a zöldségeket vagy a húst - és körülbelül 15 percig összefőzzük.
Egy 20x20x8 cm-es üvegtálat megkentem vékonyan oliva olajjal és a tál aljába szedtem a szósz negyedét. A férjem ezt a részt hivta legózásnak, mivel a nyers tésztát szépen sorba rakosgattam a szósz tetejére :D viszont igy adta ki ezt a mintát, úgyhogy megéri ;)


Ebben az üvegben összesen 3 réteg tésztát és 4 réteg szószt tudtam letenni, persze ez függ a táltól és a tészta nagyságától is. Rétegezzük amig az alapanyagunk elfogy, de a tetejére szósz kerüljön! Ezután takarjuk le alufóliával és 190°C / 375°F sütőben 50 percig süssük. Én ezzel be is fejeztem, de ha szeretnétek egy kis extrát hozzá, szórjatok a tetejére sajtot és magas hőfokon piritsátok rá! ;) A szeleteléshez teljesen ki kell hűteni, igaz pokolian nehéz volt megállni, hogy ne kóstoljam meg de végül megérte! Ebből az adagból körülbelül 6 adag jön ki, mindig felszelem és jól zárható dobozban tárolom. Tálaláskor jó marék bébi spenótot vagy választott friss salátát adok hozzá. Jó étvágyat!
 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések