Pincepörkölt

Nagy kedvenc, de ritkán készitem. Mivel valamelyik nap kaptam egy csodálatos darab marhát, sokat morfondiroztam, hogy miképp készitsem el. Végül egy szaftosabb egytálétel mellett tettem le a voksom. Ezt lehet kenyér nélkül is enni, glutén nincs benne - úgyhogy mindenképpen jól jártam én is! Az eredetéről túl sokat nem tudtam meg, a legegyértelműbb információ, hogy a gulyásleveshez hasonlit azzal a kivétellel, hogy nincs benne répa és csipetke. Ahány ház annyi féle képpen készül, sok helyen keverik sertéshússal, sokan tesznek csülköt és szalonnát bele, sok helyen készül zsirral, sokan tesznek és sokan nem tesznek bele vörösbort. Most egy modern konyhára átkonvertált változatot készitettem vörösborral, mivel én személy szerint kifejezetten szeretem a marha izét a bor zamatával! De nem is húzom tovább, következzen a receptem.



Hozzàvalòk:

1 kg marhahùs  (amelyik rèsze szimpatikus)
1 kg burgonya ( ùjkrumplit hasznàltam, ìgy nem hàmoztam)
1 nagy fej vöröshagyma
2 nagy fej paradicsom
2 paprika
2 evőkanàl hàzi fokhagymakrèm vagy 6 gerezd reszelve
1,5 evőkanàl fűszerpaprika
2 babèrlevèl
3 csipet bors
1 kis csipet őrölt szerecsendiò
1 kis csipet rozmaring
Vörösbor 3-5 dl ( Cabernet Sauvignon-t hasznàltam)
Minden alapanyagot gondosan előkészitek.
A fűszereket is összeválogatom.
Az apróra vágott vöröshagymát oliva olajon üvegesre piritom.
Hozzáadom a kockázott marhahúst.
Jöhetnek a fűszerek. Mindig általános mennyiséget irok, mindenkinél változik.

A paprika, paradicsom és a házi fokhagyma krém következik.
Egy nagy csipet petrezselyem követi ezeket.
Végül felöntöm annyi vizzel ami ellepi és lefedem. Körülbelül 2 órát fől ebben az állapotában.
Amikor a hús már majdnem puha, akkor adom hozzá a burgonyát és egy kevés vizet és lefedem. Körülbelül fél órát párolódott együtt. Persze ez nagyon sok mindentől függ, folyamatosan ellenőrizzük.
Amikor minden megpuhult, jöhet az izek megbolonditása. Kis adagokban adjuk hozzá a bort és hagyjuk még egy keveset rotyogni, hogy az alkohol elpárologjon.
Tálaláskor az ételbe használt alapanyagokat használjuk a diszitésre!

 

 Jó étvágyat!! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések