Tejszines - Sajtos Csirkemell Párolt Rizzsel ( 8 személyre )


A családunkban mindenki nagy kedvence ez a finomság. A sajt és tejszin miatt nagy a kalória tartalma, igy én ritkán készitem, illetve salátával vagy uborkasalátával eszem. Drága férjem krumplival és extra sajtosan szereti de szerintem rizzsel is kiváló - ma ezzel készitettem, hiszen nagyon szaftos. Szeretem késziteni ezeket a tepsis ételeket, mert mindent lerétegezünk egy tálba és sütjük. De nem is áradozok tovább lássuk az alapanyagokat és az elkészitését.

Előkészület: 20 perc
Sütés: 2,5 óra

Hozzávalók:

3 darab csirkemellfilé
Só, fekete bors, szerecsendió
4 dl tejszin
3 darab tojás
2 evőkanál liszt
0,5 kg reszelt sajt / 4 csésze (aki kevésbé sajtosan szereti használjon kevesebbet)
8 csésze párolt rizs

A tál alját megszórom sajttal.
A sózott - borsozott csirkemell szeleteket lisztbe forgatom és egy rétegbe a tálba teszem.
A tejszint kikeverem a tojásokkal.
A húsra öntöm a tojásos tejszin felét.
Megszórom sajttal és ugyan ezt a műveletsort még egyszer elvégzem.
A tetejét nagyon vékonyan meghintem szerecsendióval és vajdarabkákat teszek rá, hogy az alufóliára ne ragadjon a sajt.
Lefedjük és 190°C // 380°F 2 órán át sütjük.
2 óra leteltével levesszük az alufóliát.
A tetejére - kedves párom miatt - még tettem extra sajtot, de elhagyható.
A sajt pirulásáig sütöm (körülbelül 20 perc).

Jó étvágyat! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések